Saturday, June 19, 2010

Vertikaljiggningsträff Värmland 19/6




Redan i höstas bestämdes att det borde ordnas en vertikaljiggningsträff även under årets första halva.
Per och Stefan tog tag i det denna gång.
Något färre båtar dök upp än i höstas, kanske pga regn och kungabröllop?
Men ca 15 båtar var med.
Vad är väl en bal på slottet om gösarna bjuder upp?

Gösarna har lekt men troligtvis fanns det några romvaktande hannar kvar, då det tjongade till i jiggarna även på grundare hårdbottnar.
Några båtar körde ett mer pelagiskt fiske och försökte peka på gösar som hängde på 4-6 meters djup oavsett djupet till botten.
Mitt eget fiske började med en 67 cm´s gös på 4.6 meters djup.
Nr 2 var en ca 2 kg´s oxå på 4.6 meters djup.
Båten bredvid, Team Granudden fick en grann gös ca 4+ så jag skyndade fram med kameran.
Trivsamt lunchande på Storön. Det byttes både tips och prylar.
Innan jag åkte hem bestämde jag mig för att dra en gös utanför BrynjaMagnus stuga. Det tog mindre än 5 minuter. Stor var den inte, men den bodde där i alla fall.

No comments: