Sunday, June 13, 2010

Massa gösar och inga gösar!


Min son nämnde att han ville fiska på söndagen.
Då gäller det att se till att det blir av.
Efter att ha handlat bullar och kakor för att få fikat fullständigt var vi i sjön ca kl 10:00. Klockan 12:00 efter att ha fått 7 gösar och 1 gädda ( bl.a ett dubbelhugg totalt 2 spön användes samtidigt ) så gav han mig MVG och ville åka hem.
Att inte hinna med fikat är för mig ett klart godkänt resultat, så det fick vi göra hemma istället.

Filmaren ville låna trailern för att testa sin nya lilla båt.
Jag följde givetvis med själv.
Han har fått lite prylar av mig till sin gps och till sitt nya ekolod LowranceHDS 5.
Allt detta fungerade utmärkt´. HAn kommer att ha mycket glädje av denna båt i framtiden.
Lilla batteriet tog slut efter någon timme, så när jag kördes i land fick han låna mitt ekolodsbatteri för att kunna fiska ett tag till.

Fiskeresultat 0 gösar, fast 5 + i test av prylar.

No comments: