Saturday, June 05, 2010

Gösfiske, för enkelt?





Ja den rubriken stämmer idag i alla fall.

Hade planerat för ett dagspass efter gös, men blev akut inkallad till "hemmaplans" fvo´s styrelsemöte. Kul att kunna medverka med sportfiskevinkling.
Efter mötet hade ju mer än halva dagen gott.
Snabbt nya beslut.
Vad är enklast?
Jag har sedan tidigare lagt i en av mina båtar i en sjö hyfsat nära hemmet.
Greppade några spön, låda med vobbler, och öskar.
Slängde i första vobblern vid 13:30.
Klockan 16:00 ringde frun och sa att det var dags att komma hem, då vi skulle lyssna på StarBoys gratiskonsert på Sandgrundsudden.
Hon tyckte jag lät alldeles för samarbetsvillig!!
Förklaringen var enkel, jag hade ju fått en massa gös redan. Strålande sol, stiljte, eka med åror, sakta rodd, mina vobbler var det enkla receptet till lyckat gösfiske.
5 st mellan 1.5 - 3 kg.

No comments: