Saturday, May 01, 2010

När rätt sida blev ledig så hände det saker!




Dag 1 i lediga veckan testade vi "svamp"sjön.
Kuddfiskaren ( han med alla vobblerna i ordning ) ville göra premiär med sin båt.
Kuddfiskaren fick med allt utom fikapåsen med körsbärsstrudeln, stövlarna och årorna.
Jag hade göspackning light med mig. En box med 12 st CottonCordell i nya egna färger.

Dagen innehöll kraftiga vindbyar från först sydväst, på mindre än 5 minuter tvärvände det till att blåsa ännu mer ifrån nord. ??
När det började regna efter ca 4 timmars fiske, sa jag att nu vänder vi hemåt. Kuddfiskaren plockade upp sitt spö och tog av vobblern.
Då var spöhållaren på hans sida ledig. Flyttade över mitt spö och redan efter 15 sekunder högg det. En gös på 2.1 kg.
Varför fick jag inte fiska på den sidan tidigare?

Vår jättefina svampskog är numera ett kalhygge!

No comments: