Sunday, May 16, 2010

Kul fiske på vänern, bl.a!




Hade lovat bort några firrar hm, hm, hm......, snacka om att det är kan vara svårt att leverera på beställning!
Därför jag satt flera timmar i heldagsregn bl.a under onsdag-tordag.
Men jag fick ihop det med 12 timmars framförhållning.

Fredagen gick åt till att lära annonssäljaren vertikaljiggningens taktik, tekniken kunde han tidigare. Gick väl så där, då jag var ofin att dra 9 fiskar och annonsförsäljaren fick ingen, trots exakt samma jigg som jag.

Lördagen nyinvigdes vår altan med med trevligt sällskap och god mat.
Kan även intyga att jag är numera STENRIK!

Söndagen gick åt till fiske på vänern. Fick med mig annonsförsäljaren igen + Nisse "Nordnatur". Vi drillade lax så det stod härligt till. Nisse passade på att dra ett nytt vänerpersonrekord. Jag drillade en vild lax i samma storlek. Annonssäljaren drillade flest laxar. + ett blyklot!

No comments: