Saturday, November 13, 2010

Massa rokader utan Rocaden.






Om du bara kan göra det du bestämt dig för så är det lika bra du slutar läsa här.
:-D

Förra helgen körde jag med annonssäljaren på hemmaplan med Rocaden.
Vi fiskade helt ok och pratade om att göra om det nästa helg.
Då kom J.H. på att han jättegärna ville till Västervik och fiska gädda.
Då dök Värderaren upp i mina tankar.
Vi bestämde att köra till lördagen. Bäst att kolla väderprognosen innan på fredagen. Jag ringde till Värderaren sent fredageftermiddag. Han skruvade sig lite, då hans son, ni vet Harald "Abborkungen" hade i skolan bestämt att han och polaren ville ut på Vänern. Klart att far och son skulle fiska tillsammans!

Jag är nu utan fiskesällskap.
På kvällen träffas vi i Big5-gänget. Här har även andra gjort upp planer som kolliderar. KaptenGuide och Proteskungen har kört ut Fixarn ur förstauppställningen, då de vill träna inför Grumsträffen ( de vann förra året ).
Fixarn och jag har en omedelbar dragningskraft på varandra, så vi bildar team.

Filmaren och Sliver får göra annat.

Ute på sjön så är det KaptenGuide / Proteskungen som först börjar leverera.
På "hemliga" stället.
GlaDah ( vi alltså ) kör mot A.K´s stor öring-ställe. 9.5 kg.
Lite längre bort får vi först en gädda på typ 6-7 kg.
Större än vad J.H. ser under sin första dag.
Strax därpå hugger det en liten sak. Vi vänder om om första laxen kliver på. 5 + kg.
Sedan möter vi Värderaren / Harald m.fl. typ 3 ggr på samma ställe och vi drillar små öringar alla 3 ggr. Lite skämtsamt säger vi att vi bör åka ifrån varandra för att vi större öringar. Detta visar sig vara en bra taktik! Värderaren drar på en öring på 8 kg. Vi får smålaxar istället.

Nu kommer napporter från KapenGuide / Proteskungen att även de fått fin fisk.
7.2 kg lax på "hemliga" stället.

Jag känner att jag är skyldig Fixaren en fisk så när vi får nästa godkända lax 4+ så är det läge att åka hem.

No comments: