Tuesday, June 07, 2005

Ett ryck i "BigFive" !

En dag som var planerad att jobbas som nyexaminerad maskinbefäl ombord på M/s Hulda fick ersättas med ett eget ( ringde runt till polarna, men fick inget napp) fiske.

Skulle det bli Vänern eller gössjön? Skulle skjutsa frugan till jobbet innan 08:30 avgjorde till Vänerns nackdel.
Anlände vid 10 tiden, första hugget vid 11:30. En liten gäddsnipa. En hel del ekon på lite grundare vatten denna gång.
Mellan 12:00-13:00 var det ett flertal firrar igång, platån mellan djuphålan och 7.2 kanten.
Det konstiga var att det var bättre huggfrekvens när jag rodde än när jag körde med motorn!!
Ska komma ihåg det till nästa gång. Lilla båten är ju inte snäll mot kroppen, så att ro är en bra avkoppling för knän, baken och ryggen.
Linneas nagellacks färgade CC tog de 2 största gäddorna 5.5 kg och 4 kg.
http://hem.passagen.se/club30/bgbfgadda55.jpg
Gös 1, gös 2 och gös 3 tog på CC krympslangad och "Sista" hugget vid 15:30! Detta var en gös på 3.6 kg. Mellan stugudden och storgösplatsen, mitt i sjön , 7.4 m.
http://hem.passagen.se/club30/bgbfgos36.jpg
Hemkommen fotograferade A.D de firrar som skulle med i "BigFive". Plötsligt leder jag med 269%! Är de andra redan distanserade? Sätta på plats? Eller sporrar det dem till nya stordåd?
Det får vi se när året är slut.

Nu ska jag "bara" plocka en FETborre så är alla arter med i protokollet!

No comments: