Thursday, August 11, 2005

17 också!! - fick torsk av Anders! (och LUBB)

Lugnet på fiskefronten gjorde att jag lånade ut mitt ekolod till Anders" BROSME" Pettersson, när han så desperat frågade alla på Fiskesnack.com om någon kunde hjälpa honom.

När det var dags att lämna tillbaka det befann jag, A.D. å U.S. oss på molkomsjön för att förhoppningsvis hitta systern till den 9.7 kg´s gösen som tidigare i år fångades där.
BROSME dyk upp vid badplatsen och återlämnade ekolodet tillsammans med lite tackel och filéer med torsk och lubb. Han fick med sig några av de gösarna jag tog hand om.
Jag fick en massa bra tips om fisket i Fröya. Kommer säkert till nytta någon gång i framtiden.
Passar på att tipsa alla andra om att om man hjälper till med fisketips eller annat så hittar man kanske vänner för livet. Åtminstone får man en snabbare väg till intressanta fisken.

Molkomssjön bjöd verklig till denna dag, om man fick ner betena till under 5 meter. Allt fångat mellan 5-7 meter.
A.D.dominerade med sin RT!! 17 st U.S. 4 st och jag 7 st. Största på 3.5 kg. De flesta släpptes tillbaka.
A.D. förtjänade verkligen att få vara den som är hetast, men nu vet jag ju vilket drag man ska plocka från hans betesbox......... Se vår "Big Five" tävling!

Dan därpå lagade jag till torskrygg med äggsås.............. smakade mumma.m.m.m.

No comments: