Tuesday, July 12, 2005

Sol, Sol, Sol........och mera sol!

Ville göra ett försök efter sommarlax och öring. A.D. sugen att hänga på. Han ville förbättra sin placering i "BigFive".

Väderprognosen senaste veckan har varit samma repris varje dag. Sol, enstaka åskfronter, värme ca 30 grader. Får verkligen meterologerna betalt för detta? Bara att ändra datum på gårdagens rapport.
Start från Lillängshamnen ca 08:30, rakt ut till Tärnan. 1-4 m/s. Massar med stim och bågar under 20 meter. Ut med betena, löja rakt över. Sedan händer inget under 5 timmar!

Solen gassar och medhavda dryckesflaskor går fort åt trots att vi sammanlagt har med oss mer än 8 liter. Vi blöter ner t-shirtsen för att stå ut i värmen. 15:15 har vi förflyttas oss mot Alfhild. Många fina bågar runt 15-20 meter. Provar nu att byta några av löjorna till vobbler. Snart händer det, först en gös på 3.1 kg på vobblern sedan en gädda på 7.04 kg på löja längst ut på plannern. Ett litet lyft i gäddpoäng i "BigFive" tävlingen. http://hem.passagen.se/club30/bg_bf_7kg.jpg

Solen har nu gjort mig riktigt grisskär och för att skydda mig lindar jag in ansikte/kropp med blöta handdukar. A.D. ser förskräckt ut.














A.D. har bommat ett antal hugg under dagen, vet inte vad han sysslar med?
Han kallar det för otur! För att visa min empati erbjuder jag honom alla spöna sista halvtimman.

Vid 20:30 tiden ska vi plocka upp och när sista spöt ska upp hugger det en abborre.
Min första abborre ger 15 poäng till i "BigFive".
http://hem.passagen.se/club30/BG_BF_borre250g.jpg

Summa summarum:
Bada hellre än att trolla när vädret ser ut så här!!

No comments: