Sunday, April 03, 2011

Måstegöras grejer.







Förra helgen var fiskeabstinensen riktigt stark.
Körde i viss desperation till sjön med de svarta invånarna.
Isen var över 65 cm och sjön var rejält sänkt.
Redan efter typ 1 timme sjönk svårmodet in värre än någonsin.

1 April
SMHI gav en kanonprognos över fem dagar. Jag skulle kanske granskat datumet lite bättre. 1 April kan man ju inte lita på någon.
Dimman låg tät hela helgen.

Frun bestämde att båtskjulet skulle rensas och städas.
Jo, jag skrev att frun bestämde. Är det inte alltid så?
Att släppa in frun bland alla mina fiskegrejer är ju till viss mån hiskeligt känsligt. Hon gjorde massor med snabba överslag i huvudet om bl.a
- Hur många spön behöver du?
- Hur många ouppackade vobbler har du liggande?
- Varför har du så många xxx ?
OSV
Nu hade jag flera båtar redan på trailer så en av dem fick duga som skräpkärra.
På återvinningscentralen fick man massa goda råd om var båten skulle dumpas.
Glasfiber tillhör det som kallas obrännbart. Container 7 tillsammans med bl.a betong, stenull osv... var rätta platsen.

Tillbaka till båtskjulet. Nu kom frun på att vi skulle byta till sommardäck.
Till historien hör att bara för att man har ett bra utrymme att förvara däck i så blir det någon form av sanning att man blir alltid inblandad i själva bytet.
Jag hann inte riktigt halvvägs bland de 7 uppsättningar däck som finns i däckhotellet ( båtskjulet ). Bl.a hann jag inte byta på min egen bil. Pust & stön!

No comments: