Sunday, December 12, 2010

Vattenskidåkning!





VINTER!
-15 grader gör att mörtstugorna ligger orörda.
Men åka skidor kan man ju göra.
Isläggningen på Fryken brukar ju dröja till in i januari.
Så i normala fall hade det varit vattenskidåkning som hade stått på programmet så här års.
Jag plockade fram skidorna i alla fall. De är inte supermoderna.
På sjö nr 2 sas det att en ny risvase hade anlagts i form av en röd Fergusson
Detta var jag ju tvungen till att kolla upp. Kanske storabborrarna gillar en M.F bättre än enebuskarna.
På vägen dit ( , ja det var ju ingen väg precis, utan jag fick spåra själv,) så gled skidorna i H2O i form av vatten ovanpå H2O i form av is. När jag med några akrobatiska spontana lappkast stapplandes runt i snön, vad händer då?
Jo nu i -15 grader bildades en skidmodell som jag döper till platåskidor.
Isklumparna som supersnabbt bildades under skidorna gör att jag har nu all förståelse till SJ´s problem när det faller lite nederbörd under vintern.

Jag är ju stark som en björn så när jag gjorde några rörelser slets den svaga länken av. Sulan från skon.
Nybakade mjuka pepparkaksmuffins var dagens i särklass höjdare.
Tack frun för att du följde med!

No comments: