Sunday, September 19, 2010

Glafsfjorden,vertikalfiske, vildsvinskorv, och gladha kontakter..






Vad har vildsvinskorv, bandy, jössehäringar, fisketidningsreportrar, customlackade vobblers, gummiblandningar, waypoint m.m. att göra?
Jo, under vertikalfisketräffen i Glafsfjorden så skedde en massa kontaktskapande och utbytte av erfarenheter. Skillnaden mellan träffar och tävlingar är att i träffar är det högt i tak, man delar med sig av sina erfarenheter och fiskar mer än gärna tillsammans.
Min kontakt J-P från Tyskland som har inspirerat mig till vertikalfiske, drop-shotsfiske efter speciellt abborre skulle komma till Värmland än en gång. Vi har fiskat tillsammans tidigare år i Gapern 2008 och även i Glafsfjorden 2009.
J-P har läst en hel del bloggar från Värmland så han har passat på att fråga runt om färger för gösvobblers m.m. Välvilligt inställda jössehäringar har bl.a besvarat hans frågor. Heder till er!
Under träffen utbyttes massor med bra tips, erfarenheter, båtbyggarideér, jiggframställningstips ( bl.a bandy-Jockes ), färger ( rosa är ett hett tips om du känner dig säker i din manlighet !! ).
J-P och hans vän Christian ville tacka för all hjälp de fått så de bjöd på vildsvinskorv under den gemensamma lunchen vid Blåsut.

Fisket då?
Tror att alla fick någonting i alla fall, men jag garanterar att alla i träffen fick ett stort tillskott i kompetensryggsäcken.
Jag fick gösen på jigg agnad med löja. J-P syns bakom min axeln beundrandes gösen.

Ett stort tack till alla deltagarna för er inställning!

No comments: