Sunday, September 19, 2010

Forshagaforsens Christer Moen hade rätt, så sviten står sig.




Jag fick ett erbjudande från J.H. som inte gick att säga nej till!
Ett pass i Forshagaforsen.
Snabbt fixade jag ersättare och ledigt från lunch och framåt.
På vägen till Forshaga ryckte jag med två kebabtallrikar från Kenneth´s.
När jag kom fram var fiskekort, båt, fluga redan fixat.
Samt inte minst en garanti från Christer Moen att vi skulle fånga fisk denna dag!
Han lade i sin egen heder? För er som inte känner honom kanske det inte säger så mycket, men för mig innebär det riktigt mycket.

Jag körde givetvis med Moen´s utvalda fluga och redan kl 15:00 kunde jag ringa och säga till Moen att hans heder var intakt.
Resten av kvällen gav mig tre rejäla kontakter med fisk där jag gjorde mer eller mindre bra insatser. Men så är tydligen laxfiske. Vi kan säga att återutsättandet skedde på ett tidigt stadium, så fiskarna var i god kondition!
Ett av korten är från ett tidigare fiske, kan komma att ersättas av ett när J.H. skickar över det till mig.

No comments: