Monday, January 29, 2007

BigFive B5 avslutningen 06 och uppstart 07




















Vi fick låna, nyttja Majorens klubbvattenandel för ett pimpelpass efter röding. Gemensam avfärd från K-d med FeskeVolvon och 4W Subaro välpackade.
Vågade inte köra oplogat i brant backe så några av oss fick en promenad på 4-500 meter.
Tävlingsinslaget var intressant, då man endast fick väga in 1 röding. Skulle man chansa med tidig invägning eller riskera att släppa tillbaka vinnarfisken? För min egen personliga del
vart det lätt. De andra plockade en del på 1:a halvlek men bara en som sparades.
Jag fick en röding sekunderna innan det ropades att nu är det grillpaus. http://dreamfishing.se/pics/B52006korv.JPG

Jag vann för andra året i rad!!!!!

I andra halvleken är jag lite frusen så jag drar tvärs över tjärn för att få upp värmen.
Annonsförsäljaren hänger på och drar snabbt några rödingar, sparar en av dem.
Visar sig vara vinnarfisken. http://dreamfishing.se/pics/jhpris.JPG Priset var även de 5 rödingar som sparades för invägning.
Efter grillningen är det en huggbonanza utan dess like hos de andra. De som får flest ligger på 8-9 st.
Nappandet avtager och vi ger oss hemåt.

Tack Majoren!

P.s.
Den enda kvinnliga deltagaren Sally var mycket svag för mig. Mitt hemliga rödingtrix var att mäska med djurmat. Hennes bedjande söta ögon gick inte att motstå.
Om jag vinner BigFive tredje året på rad kommer jag att säga att det är en barnlek att vinna över de andra. Hotar med att fiska med detta http://hem.passagen.se/club30/barnfiskeset.jpg i alla sammanhang där vi syns i tävlingsfiske!!

No comments: