Monday, August 14, 2006

Sov inte bort dina möjligheter.





Min son annonserade att han ville fiska, då ska man ställa upp omgående.
Han har hört om vårt abborrjakt senaste veckorna, så jag LOVAR honom ett
nytt abborrpb! Han har ett på 520 gram från badplatsen vid Kroppkärrssjön.
Samtidigt ligger inte jag själv så bra till i BigFive06 på just abborre,
kanske jag får lite mer erfarenhet från abborrsjön för att kunna lyckas senare.
Tonåringars dygnsrytm + mina semestervanor gör att vi inte somnar någon av oss före kl 03.
Väl i sjön tidig morgon, hugger det ganska omgående några abborrar, som sonen får
drilla. Den största av dessa ligger på 460 gram. Sonen inser att det finns chans till en höjning.
Men senare avtar huggviljan, kan bero på absoluta bleket och den mäktiga solbrännaren som
står högt på himmelen. Sonen börjar och hitta lite bekvämare sittställningar, en omvandlas till
sovställning så småningom. -Sssnnaaarrrkkk, pjyss hörs snart.
Befinner oss vid en djupkant utanför en udde. Då ett grundgående drag Strikepro 9 cm, indikerar
hugg. Hur ska jag göra? Väcka honom? Bestämmer mig för att ta denna firre själv.
Precis när jag lyfter den ombord, abborre 1 150 gram vaknar sonen. - Du tjuvade upp den!
Så går det när man sover bort sina chanser!
Resten av dagen sitter han på helspänn.
Batteriet till elmotorn börjar att slakna, så jag säger att nu blir det en sista sväng.
Långt inne i sandviken hugger det och det utlovade personrekordet är numera 680 gram.
Skönt tänker jag, ja tänk om man inte står upp till sina barns förväntningar!
Abborren innebar att det är jättespännande i BigFive. 4 st inom 17 poäng!
Jag ligger hackihäl med Grääs.

No comments: