Tuesday, June 16, 2015

Jag tog ut en 1:a semestervecka. Testfiska och fixa med massa grejer.
Måndagen startade med ytterligare en "guidning" .
En bekant till Fixaren ville ge sin amerikanska svärson en inblick i vad vi i Sverige kan erbjuda inom naturupplevelser.
 
Jag provade fiskerättsägarens ytor någon timme innan "gästerna" dök upp.
Flera gösar och några gäddor visade sig vara hemma. Det blåste ganska tufft under dessa timmar.
När amerikanenen kom ombord ville även det svenska vädret visa sig från sin bästa sida.
Sol och vindstilla är väl inte det bästa gösvädret! De ekon vi släppte på vek undan blixtsnabbt.
Flera STORA ekon uppehöll sig bara någon meter under ytan. Hopplösa att stanna på.
Amerikanen lyckades i alla fall få ett par gösar att smaka på jiggen. Men han hann inte kroka dem.
Fixaren trollade runt med sin gamla kollega och lyckades få gös och gädda.
När jag ringde fixaren för att säga att det var dags att avsluta fisket så kom det en klassiker i våra sammanhang. Jag skriker högt i telefonen - FISK! och slänger telefonen ifrån mig. Fixaren kan höra via min telefon hur upphetsad amerikanen  är under drillningen.
Bra avslutning!   
 

No comments: