Tuesday, April 21, 2015

Svårt med havsöringarna....

 
Frun ville paddla och det ville hon göra på västkusten.
Jag fick väl offra mig för att se till att vi kom dit.
När jag sjösatte vid rampen långt in i Gullmarsfjorden, så var det ebb och nordliga vindar.
Alumacraften satt fast i sanden!
 
Några lokala äldre herrar ( ja i min ålder ) lät oss hålla på ett tag innan de erbjöd sig att hjälpa till.
Till slut kom hon loss.
Jag åkte raka vägen till en känd HÖ hotspot i närheten.
Den fiskaren som jag såg vid första stoppet berättade att han tagit en 53 cm´s HÖ tidigare på morgonen. Nu hade han haft några mindre följare.
Jag såg en 4-5 vak i denna vik men ingen behagade hugga på mina grejer.
 
Efter ett tag åker jag ut till ett sund mellan två större öar.
Här bodde det minst 5 sälar.
De var nyfikna på mig när jag tyst smyg fram med Ipiloten.
Försökte även få en screenshot på hur de ser ut på Humminbirds SI.
Jag kanske lyckades.
Ett hugg i en vik mitt i sundet lyckades jag med att få uppleva.
 
När det var dags att ta upp båten var vattenståndet ca 30 cm högre.
Fin dag med röda kinder och en första inblick i HÖ-träsket.
Men inte minst en NÖJD och GLADH fru.

No comments: