Monday, September 08, 2014

Gös. Rekord!

 
Göran hjälpte till att få bort storgäddedragningskraften med att ge mig en dekal på en gös att fästa på båten. Det gjorde susen idag. Kanske en väl liten dekal om man får vara lite knusslig.
 
 

På denna bild syns 3 båtar. Alla är bekanta till mig. I den båten som det står upp två personer är det mina gäster från Tyskland. JP och Christian.
jag hade ordnat fiskekort m.m. i förväg.
De "guidade" jag idag. Ja, så till att säga så drog jag gös på gös på flera platser som jag visade dem.
De fick t.o.m. överta mina topomarkörer och ankringsplatser för att få veta var gösarna fanns. Denna bild är tagen på en sådan "topomarkörplats".
Tyskarna fick överta den efter att jag dragit flera gösar där.
Lite senare kommer Fixaren och Sjögga dit för att prata lite.
De driver mycket långsamt mot tyskarnas ankarplats.
När de får se ankarlinan ska de förflytta sig en aning, men då får de dubbelhugg.
En bra gösplats helt enkelt! Så lite guidade blev även mina klubbkompisar/Bigfivemedtävlande.

Båten längst bort drog en stor gädda. Jag är GLADH för att det inte var jag som fick den.

Rekordet är att jag aldrig dragit så många gösar som jag gjorde idag.
Kan även vara att bloggens besöksräknare lär slå över 50 000 besök.

No comments: