Sunday, March 17, 2013

En del kan...


Mina sikar var mycket mindre än andras. Men jag fick mer än dubbelt så många som förra gången så en viss förbättringspotensial kan man se. Jag vill vara en sk. Quick Learner. De andra ( lovat att inte nämna namn, samt valde neutrala foton ) hade laddat med massa detaljer och anpassad utrustning. En ren fröjd att se dem in action. Speciellt det tillfället när de drillade varsin fisk av större kvalite, där fiskarna till slut trasslade in sig i varandra, trots många meters mellanrum mellan borrhålen. Den största siken var på 3 + .
Detaljerna har jag nu lagt in i mitt arkiv. Någonstans bakom vänster öra. Går säkert att aptera på fler arter och tillfällen.
Filmarens fiskar ska vi inte prata högt om. En kan faktiskt ha varit ett klubbrekord, en art som ingen vill ha rekordet i. Därför skyndade han sig att slänga tillbaka den fort som bara den.
Vi återkommer till risvasarna i vår med båt i jakt på den STORE!

No comments: