Thursday, August 30, 2012

Abborrjakt på 3 nya ställen



Fick med mig fixaren på en ledig onsdag.
En hel del otur med vädret visade sig.
Tyskarna var med till den första sjön. Vi körde gemensamt på första delen och J-P lyckades hitta anständig storlek. Jag fick en godkänd abborre som visade sig ha 2 st stora gärsar i magen.
Kom ihåg det vid nästa besök! Hemma låg det flera jiggar med det utseendet.
Fanns en hel del intressanta ställen på denna sjö.
Ett riktigt åskoväder ställde dock till det.
Tyskarna passade på att byta sjö medans vi fick ta skydd en timme på en ö.  


På plats 2 fick fixaren endast en minigädda, med fikat var av bästa kvalite.
Här är det vissa förutsättningar som måste vara  med för att de stora abborrarna ska vara igång.
Ingen strömsättning i dag. Inga löjor heller. Lika med inga borrar.

Och på sista platsen vet jag att den risvasen håller STORA abborrar.
Gäller bara att komma dit under rätt förhållande.
Kan innebära att jag måste övervinna min rädsla för fyrbenta vidunder. 

No comments: