Wednesday, May 25, 2011

Nu har jag guidat över 1 000 personer på Vänern!





Jag har hållt på med guidning på ett eller annat sätt i över 15 år.
Värmland och speciellt Vänern har varit i fokus med mina sällskap.
Alla gästerna har på något sätt förundras över denna sjö och naturen runtikring.
Vi som bor runt sjön mer permanent tar Vänern och naturen ibland för given och kanske inte värdesätter den alla gånger till sitt rätta värde.

Jag försökte göra ett överslag för hur många personer jag haft förmånen till att få uppleva denna resurs. Det drog ganska snabbt iväg i antal, så jag kan säga med inte alltför stor avvikelse att antalet är i alla fall över fyrsiffrigt ( + 1 000 st ).
Detta får idag symboliseras med detta glada gäng som idag eftermiddag var ganska ensamma om att vara ute på sjön i vår del av Vänern. Vi såg kanske 4 andra båtar och då var Jäverö-färjan en av de.
( Fiske )historierna var både vidlyftiga och fräcka, innehöll lagom dos sanning och osanning.
.

No comments: