Tuesday, July 01, 2014

Vertikalgösen på Tisaren och abborrfiske med JP.



Jag besökte JP 2013 på Trollingtreff.de i Rügen.
Enda svensken då så alla i träffen visste vem jag var.
Jag blev väl omhändertagen och fick massa nya kontakter.
Alla var supertrevliga och mycket duktiga fiskare.
Nu hade jag chans att återgälda den upplevelsen.

Jag vet att JP är en mycket duktig gös och abborrfiskare så han blev en utmärkt medtävlande i Vertikalgösen Tisaren 2014.
Vädret var i stort sett heldagsregn under de 6 timmarna den höll på men det var ju lika för alla.
Man fick mäta in maximalt 6 st gösar över 52 cm.
Av de 30 anmälda båtarna, fanns mycket erfarna och lokala team hamnade vi på 10:e plats med våra 3 gösar.
För att endast haft ett snabbt testfiske i sjön så var vi mycket nöjda.
Tack för det trevliga mottagandet och den väl arrangerade tävlingen alla inblandade.

Söndagen spenderade vi i en sjö i västra Värmland på abborrjakt. Vädret var likadant som under lördagen. Abborrarna var inte riktigt på hugget, men JP hade kontakt med en av sjöns grova bestar. Ca 45 cm uppskattades den till. Ett tungt bete for ur krokhålet vid ytan.
Måndagen startade med likadant väder, men nu sprack himmeln upp och jag kunde visa JP västeuropas största sjö från dess finaste sida. Även här fångade vi en del fisk.

No comments: