Sunday, June 01, 2014

Röda knän var melodin för att fånga gösarna

 
Det blev tidig väckning, då någon granne spelade hög musik klockan 04.20 i morse.
Lika bra att gå upp tyckte jag.
Drog iväg några mil, där jag inte var ensam vid rampen.
Den äldre mannen väntade på en av sina söner. Han hade lånat ut ett av sina ekolod.
Vi snackade ihop oss lite under dagen.
Gösarna kom inte riktigt igång med huggandet förrän strax efter 13:00 på dagen.
Mitt i det intensiva solskenet högg bl.a en gös på ca 2 meters djup.
Mitt mothugg skickade jiggen rakt upp i luften, då gösen inte fastnade.
Jag hade smörjt in mig i ansiktet med solskyddsfaktor 30 men på eftermiddagen kom mina bara knän fram i den brännande solen. Aj,aj aj,
Frun ville åka ut med stora båten så det var bara att skynda sig hem och packa om i racerfart.
Fikaplatsen var på en plats jag vann Viktoriapokalen för 2 år sedan.  
 

No comments: