Thursday, May 01, 2014

Roligaste fångsten på länge....

Frun berättar:
Det där med att bo på en brygga....Har aldrig sett en så snopen min som på dottern när hon, efter att ha legat och läst på bryggan, sätter sig upp och vi alla hör ett PLUMS.
BILNYCKELN!!!!!!! Lätt panik i ögonen!
Den har ramlat ur jackfickan och det är tre och en halv meter djupt, grumligt och KALLT!
Eftersom vi ska på biobesök och har bokade biljetter får hon, jag och sonen ge oss hemifrån. Dottern ringer Björn, som inte var hemma...och frågar med bedrövad stämma om han möjligtvis har ett vääääldigt bra, träffsäkert metspö eller så.....
Efter bion får vi ett mms ( kortet ovan ) med tillhörande text.... SÄG ATT JAG FÅR FISKA HUR MYCKET JAG VILL.


Jag och dottern skriker minst 17 gånger i kön ut från bion
- DET ÄR INTE SANT!
- DET ÄR INTE SANT!
- DET ÄR INTE SANT!
osv.....
Helt otroligt, han har fixat upp nyckeln!!!

Självklart får Björn fiska hur mycket han vill i alla fall om det är dottern som bestämmer.

No comments: