Sunday, September 11, 2011

Nya platser, arter och sjöar!








Någon viskade i mitt ena öra om en ny gössjö.
Ett måste blir ju att kolla upp det.
Jag försöker först få min fru att besöka denna sjö på fredagkväll/natt genom att föreslå att vi ska sova ute under bar himmel och somna till fullmånen i ett riktigt vargrevir. Lyckas inte riktigt, ja nästan. Inte kom vi till sjön, men somnade gjorde hon och fullmånen sken upp hela skogen dock på en annan plats.
Jag skulle ju upp och fiska på lördag morgon, så vi åkte hem när elden brunnit slut någon gång på natten.

Den 17 september ska Karlstad Hammarö Båtfiskeklubb ha sin artfisketävling.
En av de få tävlingar jag numera deltager i.
Kände att jag behövde göra höstpremiär på Vänern innan tävlingen.
Sjösatte i Lillängen och råkade hamna mitt i båtpimpelfinalen.
Intressant att veta hur man får tag på abborrarna. En av arterna som ingår i arttävlingen.
Jag rekogniserade stora arealer av påtänkta fiskevatten.
Gädda och abborre var inga större problem.
På den platsen gäddan högg såg jag även blankfisk i ytan.
Strax efter gäddan håvade jag en "ROSA KO". Skojar inte!!
Fanns en lapp med i tillhörande adress.
Jag kommer att höra av mig till heliumballongägaren och berätta var "fångstplatsen"/upphittarplatsen var.
Kan bli en spännande information då ägaren i alla fall har en norsk adress.
Nu ingår inte "ROSA KOR" i arttävlingen, så någon extrapoäng lär jag inte få.

Åter till planeringen av nya gössjön. Nytt försök. Svamp-plockning!
Nu gick det bättre. Massor med trattkantareller, svart trumpetsvamp samt gula kantareller fanns det i skogen bredvid sjön. Så nu vet jag var sjösättning och de viktigaste fiskeplatserna befinner sig.
Extrabonus är att frysen fått rejäl påfyllning av goaste tillbehören till gösarna.

No comments: