Saturday, August 13, 2011

Ny gössjö för mig.




Jag har ett mål att varje år besöka minst en ny sjö i Värmland som innehåller gös.
Nu var det dags för en sjö i Arvika trakten.
Kollegor hade fiskat bra bara någon dag sedan. Det kom upp en 8 kgs gös nyligen.
Sjön är rejält djup i mittenpartiet. Men det finns några grynnor och öar ibland dessa öar. Ska finnas hyfsat fin abborre.
Nordlig vind och en rejält kall natt ställde till det lite.
Mitt fiske innehöll vertikaljiggning, spinnfiske och trolling.
Gäddor och abborrar var inte så svårt att få, men gösen dröjde till tidigmorgon innan jag hittade den. Rök från vattenytan gjorde att jag inte vet exakt var jag var när den högg. Hittade en skylt med varning för kabel högspänning strax efter när det sprack upp lite.
Spännande sjö med klar potensial om man får lite tid på sig att hitta platser och stråk som koncentrerar fiskarna.

No comments: