Tuesday, March 08, 2011

Tusentals fiskar och besök







Min blogg heter ju I väntan på napp....
Just nu känns det som om längtan är extra stor.
Så när frun kilade in ett snabb-besök till ett ställe där våren redan kommit igång, så var det bara att gilla läget.
Jag har lätt dragit upp mer än tusen firrar, men nu är det snart dags med tusen besök på bloggen sedan räknaren installerats. Inget självändamål dock.
Det är ju för min egen höga nöjes skull den finns.

I floden simmade det tusentals med karpar mellan 3-5 kg.
Där denna flod rinner ut i en något större, finns det malar som käkar karparna som mellanmål.

Kräftor och räkor är bland det godaste jag vet. Längtar till rätt säsong.
Båten på ena bilden hade tusentals bruttoton men det var inte ens störst bland privatbåtarna. Varför den kom med i bloggen beror på att den användes!

Jordgubbar symboliserar sommar för mig så därför låter vi dem vara med "I väntan på napp...."

No comments: