Monday, January 04, 2010

Snabba korta besök på isen!





Kallt är det ju som ni märker.
Så mina besök på isen hålls korta.
Under helgen plockade vi fram skridskorna och även fiskegrejerna.
På Mariebergsviken har skridskoklubben i Karlstad plogat upp en slinga på 1.5 km.
Det är jättebra då snön ställer till det på sjöarna.
Jag hann med 5 varv. Frun provade sina nya varma kängor, men det bet en del i kinderna.
Nu idag på måndagmorgonen ska jag strax besikta bilen, så jag skjutsade frun till jobbet. På vägen till Svensk Bilprovning såg jag proteskungen på isen. Stannade till för å töla lite. Då sa han att jag fick låna en pimpel under tiden vi pratade.
Balansare på och nedsläpp i närmaste hålet. Vips så ligger det en gös på isen.
Lätt som en plätt med gös från isen!
Tack Proteskungen för lånet av pimpel å balansare, hålet i isen, vågen, infiskningen av platsen, m.m. En given räkmacka.

Återkommer med hur besöket på bilprovningen gick.
/Svensk Bilprovning klappade Toyota Corollan så fint och vänligt. Ett tomt protokoll/
29 nya fräscha B5 poäng.

No comments: