Saturday, November 21, 2009

Upptaget, ta kölapp! Ett hugg var 5 minut i 5 timmar!





Tänkte passa på att fiska gös nu när solen äntligen visar sig i november.
Dagens 7 soltimmar plussar på novembers hittills 1 soltimme!!! rejält.
Släpade i lillbåten vid halv niotiden.
Vart kan gösarna stå så här års? Körde mot en av de djupare partierna.
I kanten högg det. En gädda, ja alltid något.
Sedan drog det igång.
Gäddorna var helt galna idag!
Mina påtänkta gösar hann helt enkelt inte hugga för vobblerna (2 spön) var upptagna nästan hela tiden. Hade dubbelhugg 5 ggr, varav vid 3 gånger som jag bytte spö när jag såg att det var gädda på första spöt.
2 st gösar passade på att ta kölapp tillsammans med gäddorna.
26 st gäddor krokade jag av. Missade lika många hugg.
Blev av med en vobbler på slutet. Vänsterhanden är helt trasig av gälräfständer och vassa gällock.

Ett av mina fångstrikaste fiskepass!

Mobilkameran kom fram vid ett lite lugnare läge, bara för att bevisa att solen lyste.

No comments: