Wednesday, October 24, 2007

Vänervåg




Annonssäljaren stötte jag på allra först i samband med en guidning där han behövde någon som kunde köra åt dem i deras guideföretag som föddes i samband med Laxfond Vänerns start.
Jag hade skepparB redan vid den tiden.
Ett samarbete inleddes då vi hade flera gemensamma nämnare.

Åtskilliga fikapauser underhöll kontakterna, som säljare med större distrikt, känns det alltid kul att ha några hotspots "Fika" "Töla" som man kan dyka ner i vid behov.
Vi har lite olika personligheter men kompletterar varandra.
Likheter är ex.vis att vi är lika heta att komma ut. Prioriterar nya platser framför nöta på gamla. Vill lära sig nya saker och testa nyheter som löjfiske, vertikaljiggning, gulplöja, gpsplotterekolod m.m.
Gillar att köra bil. Lite blandade fisken ingår. Flugfiske lax, öring, harr, trolling vänern, vättern, småsjöar, Östersjön. Ismete.
Vi har gjort en del trollingtävlingar tillsammans med blandat resultat.

Annonssäljaren åker ibland iväg på exotiska fisken, där är jag lite :-) avundsjuk på hans möjligheter.
Ett av mina roligare minnen var under 2006 när jag var med på tre följande turer där annonssäljaren fick nya pb på gös, abborre och nästan tangerade på öring.
Ett annat minne var när vi var inblandade i forshagaforsens absolut bästa dag någonsin.
På 3 gubbar landade vi 21 fiskar på en kväll. Han hade bl.a 3 hugg på 3 kast.


Förhoppningar i framtida fiske är att personrekorden höjs något i flera arter under gemensamma fisken.
Jag får några fler hotspots att hålla reda på och annonsförsäljaren får bra bildmotiv som han kan förmedla.













No comments: