Tuesday, May 08, 2007



Nu kan ni som har frågor om fiske i Värmland ställa dem till NWT ´s
fiskeexpert.
maila dem på pahugget@nwt.se
Själv håller jag på med 2 nya saker. En är att göra egna sjökort på de sjöar
som jag besöker med mitt multiinstrument gps/ekolod i ett. Lcx-15mt har ett
minneskort där man kan spela in sitt ekolods händelser. Därefter lägger man
in det i ett kartprogram och får en detaljerad 3 D bild på sitt favorit
gösgrund!!
Andra är att lära mig vertikaljiggfisket. Ett besök i 10 gradiga gösvattnet
resulterade i 3 hugg varav 2 landade. Största och första vägde 2,5 kg,
nummer två vägde 1,5 kg. Ett annat besök i taskig vind resulterade i att vi
nu vet var det bor 2 kg´s gösar på Gapern.
Var med en av de bättre vertikaljiggfiskarna på en "clinic". Detaljerad
information, teknik, taktik och utrustning. Kommer att bli görkul i
framtiden. Kände själv några rejäla smällar i jiggen under de 2 timmarna vi
var hyfsat rätt. Mothuggen sattes in blicksnabbt, men gissningsvis var min
krokuppsättning inte optimal. Ska prova lite större trekrok nästa gång. Även
slom.

1 comment:

TEAM Karlstad fiske och fritid said...

hej letar efter sjökort över Gapern till min vänn som bor där tänkte markera ut "mina" fiske ställen som är bra för pimpel osv..

har du någon aning om vart/vem som har något sådant,ska finnas ett gammalt sjökort men har inte fått tag på det.

Mvh olov_sjoberg@hotmail.com