Wednesday, July 12, 2006

Passapåpass!



Ibland får man ta snabba beslut.
Pratade med Jössehäringen i telefon när jag var i Kristinehamn kl 17:30.
Klockan 19:15 stod jag i hamnen i Arvika, hann med att ordna fri bil, äta, packa
lite lätt, och handla innan.
2 timmar senare reagerar Jössehäringen på en rörelse på mitt riggspö apterat
på 10 meters djup. Nja, fastnade inte, blev åsikten. Ytterligare 10 minuter senare
ser jag en extranick på riggspöt. Hm? Bäst och kolla. Gös 4.2 kg.
Bomber 17A XBBO Pelagisk gös i Glafsfjorden, lätt som en plätt.
Samtidigt hugger det en gädda på Jössehäringens rigg. 5-6 kilos, trasslade in
sig i linan så det tog ett bra tag innan allt var utrett.
Ett hugg till senare på kvällen på en CC rh.
Anmärkningsvärt var den livliga vhf-trafiken med en öppenhet jag inte skådat tidigare.
Är väl därför Jössehäringen på så kort tid blivit duktig.
Man delar med sig av resultaten och upplevelserna.

No comments: