Friday, June 02, 2006

Förmiddagsfiske!


Kompistävlingen "BigFive" där det går ut på att ta så stora fiskar som möjligt i arterna lax, öring, gädda, gös, abborre har pågått ett halvår i 2006 upplagan.
Jag började riktigt bra med en lax redan i januari men sedan har det varit lite körigt för min del.
De andra, speciellt rookiegrabbarna har sett till att jag ramlat ner på listan. Kul! Roligt när det händer saker. "Proteskungens" gädda på 11.2 är mäktig.

På jobbet har vi börjat med kvällsarbete, innebär att vissa dagar i månaden börjar jag kl 11.
Idag ska jag jobba kväll. Stack då iväg kl 8 med tanke att försöka ta en gös. Kl 10 sög det till i spöt, karakteristiska storgösknyckar gav mig lite svett i pannan. Lindy vobblern satt med en av krokarna i mungipan. Men med försiktig hand kom den upp i "Jolly", 5 .9 kg.
85 friska poäng i "BigFive" tar mig upp i ledningen igen.
Raka vägen till jobbet, detta förklarar klädseln på mig på kortet.

Grabbar nu får ni allt börja fiska!
Riktigt kul att börja jobba!

No comments: