Tuesday, May 09, 2006

Gott&Blandat!


Maj månad borde man få slippa att jobba. Stressig tid när man vet att det är så många bra fiskedagar som bara springer ifrån en.
Flera av B5 medtävlarna passade på att deltaga i Väner Trophyn för att försöka hitta poängfiskar. Min rädsla för solbränna gjorde att jag avstod Trophyn.
Blev 2 st kortare pass efter abborre, i herrgårdstjärn. 3 st påslag vid båten var det närmaste jag kom. Alla 3 såg jag och det var potensiella poängfiskar alla 3.

Måndagkväll fick jag å Skogsmulle en lektion i fiskeaktivitet. En fröjd att se Morgans storebror få sin första flugspöfångade regnbåge. Kommentarerna från professionella guiden
- Du har en!
- Dra inte bort flugan!
- Den är kvar!
Storebror skötte sig med glans under de senare delarna av drillningen.
GRATTIS!

Kungsörn, ruvande kanadagås på 2 meters avstånd, fucking frogs, beckasingnägg, maten med bl.a choritzo var andra höjdpunkter denna kväll.

No comments: