Friday, January 20, 2006

När STORfiskarna talar om......





Dags för avslutning -05 och start -06 av "BigFive"tävlingen.
http://hem.passagen.se/club30/tavlingar.html
Vi samlades på Harry´s universitetet. Med var även M.G. å U.S. som vill vara med under 2006.

En kul "tävling" där tölet, snacket, ljuget, retningar, hugg,
glädje, inspiration, kreativitet, samvaro m.m. står i focus.
Det bästa med denna tävling har varit att man fiskat efter nya(gamla) arter på ett annat sätt.
Helt plötsligt var det stora fiskar som var viktigt, inte många.
Dessutom vatten eller platser som jag inte varit vid tidigare.
Fått en del nya fiskekontakter som är viktiga och intressanta att ha med sig i bagaget i framtiden.
Kul och roliga delade upplevelser.
Ett bland alla exempel är min poänggädda fångad under laxfisketävling. Spöt går av, drillar med linan i handen,
fel sida om djupriggarna, på väg in i propellern, håvar den själv på fel sida, gäddan blir största fisk under tävlingen,
prissumma för den gäddan kanske uppskattas till 2-3 000:-.

En stor portion ren TUR gjorde att jag stod som segrare i BigFive05 med 416 poäng.
Nr 2 hade 282 poäng. Man kan undra vad de gjorde egentligen under -05.
Priset blev en fin tavla där mitt namn för evigt visar vem som fångar största firrarna i gänget.
Vad de andra inte vet är att mina initialer är B. I. G. , så förstaplatsen känns ju given.

Samtidigt fick jag plocka ett bete ur de andras betesboxar. Det prestigemässigaste priset i tävlingen.
Fixarns Ron Thomson Rock Ranger i abborrfärg var ett givet val. Han lever fortfarande gott på den dagen på Molkomssjön,
när han gav mig och U.S. en rejäl lektion. Generalens Bomber i guld/svart var nästa val, en öringkiller som visat sig ha goda storöringkvaliteer. Larsa´s strikepro i färg 454 är också en av hans favoriter. T.G. kommer att bli av med ett av sina gösess!
Team Sliverkillarna smickrade in sig i BigFive-06 med en CC SS(SliverSpecial).
Mikael är egentligen upphovsmakaren till BigFive, hans variant är dock lite annorlunda men helt klart har vi kopierat stora delar.

Som sig bör blev vi sist ut ur restaurangen.

FBK-MODO 2-4

No comments: