Saturday, September 03, 2005

Fördelar med "BigFive"


Hade vi inte inte infört vår lilla tävling "BigFive" hade vi säkert inte suttit på lilla xxtjärn i eftermiddag.

Både jag och A.D. ville prova lite aborrfiske. Chansen att öka i de andra klasserna bedöms som mindre lätt.
Jag ordnade några levande löjor i förväg. Vi fick erbjudande att åka med U. Båten på plats när vi dök upp.
U hade några bra platser och mycket riktigt var det U som fick första större borren. Ca 740 gram.
A.D. är en qvicklearner och tog resten av de 7 grannare borrarna. Han lånade mina löjor, mört och körde mete naturagn parallellt med kast av spinnare. Bra resultat förA.D. Minsta på 630 gram och största på 970 gram.
Mete under båten med abborre, mört, löja samt kast med liten spinnare var segerresultatet denna gång.

Har lärt mig mycket trots att mitt resultat stannade på 2 gäddor.
Missade 2 hugg på levande.

Har anledning att återkomma i detta ärende, ja att meta med levande agn.

No comments: